استانداردهای پایپینگ و مخزن

در این مطلب قصد دارم جزوه ای را تقدیم تان کنم دربارۀ استانداردهای کاربردی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی. این جزوه را آقای مهندس منوچهر تقوی از افراد کارکشته با سال ها تجربه در اجرای پروژه های نفت و گاز تهیه کرده اند که از سوابق ایشان مدیریت شرکت کنترل کیفیت IS در پروژۀ فازهای 17و18 است.

جزوه ای که در پایان این مطلب لینک دانلودش را مشاهده خواهید کرد 96 صفحه است و خلاصه ای از نکات استانداردهای API، AWS و ASME را به صورت آموزشی بیان کرده است. مطالب آن منحصر به پایپینگ نیست و به مخازن هم پرداخته است.

در پایان ضمن تشکر از آقای مهندس تقوی لازم است یادآوری کنم که برای انتشار این جزوه از ایشان اجازه گرفته ام. همچنین کتابی که در حقیقت تکمیل شدۀ جزوۀ پیش روست و علاوه بر موارد بالا، استانداردهای ASTM و IPS را هم پوشش می دهد با حجمی 5 برابر این جزوه در بازار کتاب موجود است و به زودی چاپ سوم آن هم به بازار خواهد آمد که شما را به خرید آن توصیه می کنم.

لینک دانلود جزوه

لینک دیگر در سایت پیکوفایل

نظرات 7 + ارسال نظر
میلاد شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:09 ب.ظ

آقای مهندس ظفری ممنون از مطالبی که آپلود می کنید.

مهرداد دوشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:30 ب.ظ

با سلام. متشکرم از مطالب خوبتون. متاسفانه قادر به دریافت فایل نشدم. ممکن است زحمت ای میل آن را بکشید؟

با تشکر از اینکه اطلاع دادید. فایل مورد نظر در سایت مدیافایر آپلود شد که می توانید آن را دانلود بفرمایید.

بهداد پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 04:43 ب.ظ

با سلام و تشکر از وبلاگ پرمحتوایی که تهیه کردین...
آقا من28 سال دارم و سابقه کار هم تقریبا ندارم و تقریبا هر مدرکی که لازم بوده تهیه کردم حتی اورهال های پتروشیمی هارو هم رفتم یعنی با کارگری کردن و رشد کردن هم مشکلی نداشتم ولی متاسفانه نتونستم تو این صنعت مشغول بشم،میشه شما راهنمایی بفرمایید که چه راه های دیگه ای جلوی من وجود داره که بتونم تو این صنعت رشد کنم؟یعنی شما اگر رزومه من رو مشاهده بفرمایید کاملا متوجه میشید....
با تشکر از توجه شما دوست عزیز

سلام
خود بنده هم پس از سربازی 10 ماه بیکار بودم و طعم تلخ بیکاری را حس کرده ام. اما بیکار ننشستم و سه ماه را در یک آموزشگاه زیر نظر پتروشیمی فیتری آموختم. این دوره ها تا چند سال پیش برگزار می شد و جوشکاری آرگون و فیتری را به دیپلمه ها آموزش می دادند. جالب است بدانید از میان دهها نفری که در این دوره ها شرکت کرده بودند تنها بنده مدرک مهندسی داشتم. یعنی با وجود مدرک مهندسی حاضر بودم کار دیپلمه ها را انجام بدهم.
توصیه بنده این است که تا جایی که می توانید زبان تان را تقویت کنید. استانداردها را مطالعه کنید و برای یافتن کار از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. اگر در ایران کار پیدا کردید که بهتر. اگر نه خارج از کشور را از نظر دور نگه ندارید. خلاصه اینکه فرصت زندگی یک بار به آدمی داده می شود و حیف است این فرصت به بهترین نحو استفاده نشود.
ببخشید اگر روده درازی کردم.
پیروز و سربلند باشید.

مهرداد شنبه 1 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:47 ق.ظ

درود به شما و اقای تقوی بزرگوار که به راستی معنای واقعی انسان کامل اند. به نظرم کار کردن به اقای تقوی سعادت میخواهد

سید یاسر وحدت پنج‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام
با عرض تشکر و خداقوت
با توجه به اهمیت جزوه فوق،هرکاری میکنم نمی تونم دانلودش کنم
میشه خواهش کنم به آدرس ایمیلم ارسال بفرمایید
با سپاس
یاسر وحدت
پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس

سلام
در صورت خرابی لینک اول می توانید فایل را از لینک جایگزین دانلود فرمایید.

حسن یاقری جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 07:47 ق.ظ

متشکرم

محسن پورعباسی پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 02:52 ب.ظ

با تشکر از زحمات تمامی دوستان عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد