تست پکیج 5 punch list

برگه بعدی که قصد معرفی آن را دارم برگۀ پانچ لیست است. بر خلاف دیگر برگه ها که فقط تیک خورده و امضا می شوند، در این برگه جملاتی هم (معمولاً به زبان انگلیسی) نوشته می شود که معرف اشکالاتی هستند که ناظر در خط دیده است.

این اشکالات پس از انجام مراحلی از بازرسی (لاین چک و REISTATEMENT) نوشته می شود و برای نوشتن هر کدام از آنها در ستون سمت چپ شمارۀ ردیف پانچ (1، 2، 3 ...) نوشته می شود، در ستون دوم شمارۀ نقشۀ آیزومتریک مربوط به محلی که اشکال در آن قرار دارد، در ستون بعدی REVISION نقشه و در ستون بعدی شمارۀ صفحۀ نقشه نوشته می شود (چون ممکن است نقشه از چند برگ تشکیل شده باشد). ستون های بعدی هم همانطور که می بینید مربوط به توضیحات پانچ، نوع پانچ و محل امضای ناظران مختلف است. پیمانکار موظف است با توجه به اهمیت و اولویت پانچ ها (A، B، C و D) آنها را برطرف کند (ترتیب برطرف کردن پانچ ها در پایین همین صفحه آورده شده است).

پیمانکار پس از برطرف کردن پانچ ها، با صدور یک FIN ناظران را برای حضور در سر خط برای بازرسی مجدد دعوت می کند و هر پانچی که برطرف شده باشد، ناظران خانۀ جلوی آن را در ستون خودشان است امضا می کنند. معمولاً پیش از مرحلۀ تست تنها پانچ های A برطرف می شود و چنانچه همۀ پانچ ها برطرف شده باشند، خانۀ پایین تست پکیج هم مهر و امضا می شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:52 ق.ظ

سلام ممنون از مطالبتون
اگر بشه برگه پانچ رو هم پست کنید ممنون میشم.

سلام
منظورتون رو متوجه نمی شم. اگه منظورتون از برگه پانچ، پانچ لیسته که باید عرض کنم پایین همون مطلب یه تصویر از برگه پانچ لیست هست.

[ بدون نام ] دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:22 ب.ظ

آیا U-bolt جزء پانچ A محسوب میشود؟

نه؛ U-bolt که معمولا برای ساپورتینگ خطوط فولادی زیر 4 اینچ استفاده می شود چون مستلزم کار گرم روی لوله نیست، انجام نشدن آن هم جزو پانچ A محسوب نمی شود.

علی جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ب.ظ

سلام. مطالب مفید و جالبی تهیه می کنید.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد